Angry Birds -  Hand

* U may InteRested iN ... *

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.

Pages - Menu

u may interested in

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "

* kelebihan Tarawih *

Assalamualaikum kawan2..di bulan yang mulia nyh...jiey nk share sdikit info ttg tarawih..:D
malam 1 :: keluar dosa orang mukmin pada malam pertama seperti mana ia baru dilahirkan , mendapat keampunan dari Allah .

malam 2 :: diampunkan dosa-dosa orang mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibu-bapasekiranya mereka orang yang beriman)

malam 3 :: berseru malaikat di bawah Arasy sampai kami meneruskan solat terawih terus menerussehingga Allah mengampunkan dosa engkau .

malam 4 :: memperoleh pahala ia seperti mana pahala orang2 yang membaca kitab Taurat , Injil , Zabur dan Al-Quran .

malam 5 :: Allah kurniakan hasilnya pahala seumpama orang solat di Masjidil Haram , MasjidMadinah dan Al-Aqsa .

malam 6 :: Allah kurniakan pahala kepadanya pahala malaikat2 yang tawaf di Baitul Makmur (70 ribu malaikat sekali tawaf) serta setiap batu2 dan tanah2 mendoakan sampai Allah ampunkanorang yang mengerjakan solat terawih pada malam ini .

malam 7 :: seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa serta menolong Baginda menentangmusuh ketatnya Firaun dan Haman .

malam 8 :: Allah mengurniakan pahala orang solat terawih seperti mana yang telah dikurniakankepada Nabi Ibrahim A.S

malam 9 :: Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambaNya seperti Nabi Muhammad S.A.W .

malam 10 :: Allah S.W.T kurniakan kepadanya kebaikan di dunia dan akhirat .

malam 11 :: keluar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa seperti ia bau dilahirkan .

malam 12 :: datang ia pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya (cahaya ibadatnya)

malam 13 :: datang ia pada hari kiamat dalam aman sentosa daripada tiap-tiap kejahatan dankeburukan .

malam 14 :: datang malaikat melihat ia solat terawih , serta Allah tiada menyesatkannya padahari kiamat .

malam 15 :: semua malaikat yang menanggung Arasy , Kursi berselawat dan mendoakan sampai Allah mengampunkannya .

malam 16 :: Allah tulis baginya , terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam syurga .

malam 17 :: Allah kurniakan orang2 yang berterawih pahalanya pada malam ini sebanyak2 pahalaNabi .

malam 18 :: seru malaikat : '' wahai Hamba Allah ! sesungguhnya Allah telah redha kepadaengkau dan ibu bapa engkau (yang masih hidup @ mati ) ''

malam 19 :: Allah S.W.T tinggikan darjat dalam syurga Firdaus .

malam 20 :: Allah kurniakan kepadanya pahala sekalian orang2 yang mati syahid dan orang2 yang solihin .

malam 21 :: Allah binakan sebuah istana dalam syurga daripada Nur .

malam 22 :: datang ia , pada hari kiamat aman , daripada tiap2 dukacita dan kerisauan (tiadadalam keadaan huru hara di padang mahsyar )

malam 23 :: Allah S.W.T binakan kepadanya sebuah bandar di dalam syurga daripada Nur .

malam 24 :: Allah bukakan peluang 24 doa yang mustajab bagi orang yang berterawih pada malamini (elok berdoa ketika di dalam masjid)

malam 25 :: Allah Taala angkatkan daripadanya seksaan kubur .

malam 26 :: Allah kurniakan kepada orang yang berterawih pahala pada malam itu seumpama 40 tahun ibadat .

malam 27 :: Allah kurniakan orang yang berterawih pada malam ini ketangkasan melintasi atassiratul mustaqim seperti kilat menyambar .

malam 28 :: Allah kurniakan kepadanya 1000 darjat di akhirat

malam 29 :: Allah kurniakan kepadanya pahala 1000 haji yang mabrur .

malam 30 :: Allah beri penghormatan kepada orang yang berterawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali , lalu berfirman : " Wahai hambaKu ! makanlah segala jenis buah2 yang kauingin makan di dalam syurga , mandilah engkau daripada air syurga yang bernama Salsabila , serta minum air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad yang bernama Al-Kausar ( dosa2 .''

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Makhluk di Bumi Berasal dari Bintang *

Teori menyatakan, semua orang dan segala sesuatu di Bumi memiliki partikel bintang yang amat kecil. Banyak topik terkait sains pun bermunculan.
Pada awal 1980an, astronom Carl Sagan membawakan acara dan menarasi 13 bagian seri televisi berjudul ‘Cosmos’ yang mengudara di PBS. Di acara itu, Sagan menjelaskan secara mendetil betapa banyak topik terkait sains ini, termasuk sejarah Bumi, evolusi, asal muasal kehidupan dan sistem tata surya.
“Kita adalah jalan bagi alam semesta mengenal dirinya sendiri. Beberapa bagian keberadaan kita mengetahui asal kita. Kita ingin kembali. Dan kita bisa, karena kosmos juga ada dalam diri kita. Kita terbuat dari bintang,” pernyataan terkenal Sagan dalam satu episode.
Pernyataannya meringkas fakta bahwa karbon, nitrogen dan atom oksigen dalam tubuh manusia, serta atom dari semua unsur berat lainnya diciptakan pada generasi bintang sebelumnya lebih dari 4,5 miliar tahun silam.
Karena manusia dan tiap hewan lain, juga sebagian besar materi di Bumi, mengandung unsur-unsur ini, manusia benar-benar terbuat dari bahan bintang, kata profesor astronomi Chris Impey di University of Arizona.
“Semua bahan organik yang mengandung karbon awalnya diproduksi dalam bintang-bintang,” papar Impey. Alam semesta awalnya merupakan hidrogen dan helium, karbon yang kemudian dibuat selama miliaran tahun, lanjutnya.
Saat pasokan hidrogen bintang telah habis, bintang bisa mati dalam ledakan ganas yang disebut Nova. Menurut ‘Supernova,’ (World Book Inc., 2005), ledakan sebuah bintang masif, disebut supernova, bisa miliaran kali terang Matahari.
Ledakan bintang seperti ini melemparkan awan besar debu dan gas ke dalam ruang angkasa dengan jumlah dan komposisi bahan yang bervariasi tergantung pada jenis supernova yang terjadi.
Supernova mencapai puncak kecerahannya beberapa hari setelah ledakan pertama terjadi selama waktu ledakan ini akan lebih cemerlang dari galaksi seluruh bintang. Menurut ‘Supernova,’ bintang mati ini kemudian terus bersinar secara intens selama beberapa pekan sebelum secara bertahap memudar dari pandangan.
Bahan dari supernova akhirnya menyebar di seluruh ruang angkasa antarbintang. Menurut ‘Cosmic Collisions: The Hubble Atlas of Merging Galaxies,’ (Springer, 2009), bintang-bintang tertua hampir secara eksklusif terdiri dari hidrogen dan helium dengan oksigen dan sisa unsur-unsur berat di alam semesta yang berasal dari ledakan supernova.
“Teori ini teruji dengan baik. Kita tahu bintang-bintang ini membuat elemen berat, dan di akhir hidupnya, bintang mengeluarkan gas ke media antar bintang sehingga bisa menjadi bagian dari bintang dan planet-planet berikutnya (serta manusia),” kata Impey.
Jadi, semua kehidupan di Bumi dan atom dalam tubuh kita diciptakan dalam tungku bintang yang kini telah lama mati, lanjutnya. Pada 2002, seniman musik Moby merilis ‘We Are All Made of Stars’. Lirik lagu ini terinspirasi fisika kuantum. “Pada tingkat kuantum dasar, semua materi di alam semesta pada dasarnya terdiri dari debu,” katanya.
Baru-baru ini, Symphony of Science, proyek artistik yang dipimpin John Boswell yang dirancang untuk memberi pengetahuan ilmiah meski dalam musik remix, merilis ‘We Are All Connected’. Lagu ini memiliki fitur klip proklamasi Sagan ‘Kita terbuat dari bahan bintang’.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Ini Kamera atau Peluru ? *

Benda ini adalah kamera, hanya bentuknya saja yang mirip peluru. Rollei adalah kamera HD berbentuk peluru, produksi perusahaan kamera asal Jerman, RCP-Technik GmbH & Co. KG. Ukurannya sebenarnya tidak sama dengan peluru sebenarnya, tapi bentuknya mirip.
Kamera waterproof mini berbentuk peluru ini punya sensor CMOS 12 megapiksel, dan dilengkapi lensa yang dapat menyorot 170 derajat. Walaupun mini, perangkat ini juga punya kemampuan merekam video HD 720p. Di dalamnya terdapat baterai lithium dan slot microSD built in untuk kapasitas memori 4 GB. Harganya Rp3 juta.
Sebenarnya kamera ini dibuat sebagai perlengkapan olahraga seperti snowboarding atau skateboard, untuk merekam gambar berbagai aksi manuver. Tapi bentuknya yang serbaguna dapat diletakkan di manapun, jadi mungkin bisa digunakan untuk mata-mata.
Namun kamera ini hanya dijual di Eropa saja.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Ayam dengan 4 Kaki & 2 Anus *

Unik, aneh, dan nyata. Di Sampang, ada ayam yang berkaki empat dan beranus dua. Ayam tersebut milik H Moh Sohib (43) warga jalan Syamsul arifin desa Polagan kecamatan Kota Sampang. Keberadaan ayam tersebut menjadi tontonan warga. Tidak hanya dari wilayah Sampang, warga yang datang juga berasal dari kabupaten-kabupaten lain. Mereka penasaran ingin membuktikan keunikan dari ayam milik Sohib.
“Sebelum ayam ini menetas dulu, saya bermimpi bertemu dengan ular naga. Keesokan harinya, dari 10 telur saya, dua di antaranya menetas. Nah yang unik, satu ayam ternyata memiliki empat kaki dan dua anus,” tutur Sohib, Kamis (14/7/2011). Ditambahkannya, kedua anus ayam tersebut berfungsi sama baiknya. “Ayam ini kalau buang kotoran melalu dua anus, bergantian,” ujarnya.
Apakah ayam unik tersebut akan dijual bila ada yang menawar? Sohib mengaku berat untuk menjualnya. Hanya saja, kalau ada yang berani bayar Rp 50 juta terhadap ayam yang saat ini berusia 5 bulan tersebut, dia bakal melepasnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Minum Air Putih Ternyata Berbahaya *

Minum delapan gelas sehari baik untuk kesehatan hanyalah sebuah mitos semata. Faktanya, sebuah penelitian menyebutkan minum air putih secara berlebihan ternyata berbahaya. Seperti dikutip dari Dailymail, sebuah penelitian menemukan bahwa minum delapan gelas air tidak memiliki dampak positif bagi tubuh dan dapat membahayakan. Mereka mengatakan bahwa klaim ilmiah di balik fungsi minum banyak air adalah sebuah omong kosong.
Bahkan peneliti mengungkap bahaya dehidrasi hanya mitos. Tidak ada bukti yang mengatakan bahwa air dapat mencegah berbagai macam penyakit. Seorang peneliti, Margaret McCartney mengatakan bahwa anjuran untuk meminum air sebanyak 8 gelas sehari itu sama sekali tidak ada manfaatnya. “Semua itu omong kosong. Semuanya hanya dibesar-besarkan dengan maksud promosi merek sebuah air kemasan,” kata McCartney.
Seperti dupublikasikan dalam British Medical Journal, terlalu banyak minum air putih akan menimbulkan dampak yang kurang baik terhadap kesehatan diantaranya, kurangnya konsentrasi dan akan mengalami kesulitan tidur karena orang akan mudah terbangun di malam hari untuk buang air kecil. Selain itu, McCartney juga menunjukkan dalam bukti-bukti terpisah yang mengungkap kalau bahan kimia dalam botol air kemasan dapat berbahaya bagi kesehatan.

Merusak ginjal
Tidak hanya cukup sampai disitu saja, sebuah studi lainnya menyebutkan bahwa minum air berlebihan dapat merusak ginjal, bukan mencegah kerusakan ginjal. Secara mengkhawatirkan, Dr. McCartney juga memperingatkan bahwa asupan air berlebihan dapat menyebabkan kondisi yang jarang terjadi namun fatal. Yaitu hyponatraemia, menurunnyaa level garam dalam tubuh yang dapat menyebabkan pembengkakan otak.
Contohnya, aktor Anthony Andrews terkena penyakit setelah minum terlalu banyak air selama latihan untuk perannya di film West End pada tahun 2003. Dokter lainnya juga mengatakan bahwa tidak ada dasar medis di balik klaim yang mengatakan minum banyak air dapat membantu penurunan berat badan karena dapat menekan nafsu makan. “Bukti saat ini adalah memang tidak ada bukti,” kata professor Stanley Goldfarb, ahli metabolisme dari Universitas Pennsylvania.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Fakta Menarik Tentang Kedua Kutub Bumi Kita *

Dua kutub berada dan berlawanan secara ekstrem dengan kondisi area yang kita huni, dan diantara dua kutub ini juga banyak memiliki fitur yang berlawanan . 10 hal berikut adalah hal yang paling signifikan tentang dua daerah di bumi yang paling tidak ramah ini. jika anda bisa menambahkan, jangan ragu untuk menulisnya di komentar, terima kasih ….
Kutub Yang Berlawanan
Pada dasarnya daerah Kutub Utara (Artik) adalah laut beku yang dikelilingi oleh tanah. Sebaliknya, Antartika adalah benua-dengan pegunungan dan danau yang dikelilingi oleh lautan. Secara sosial dan politik, wilayah Artik meliputii wilayah utara Kanada, Greenland (sebuah wilayah Denmark), Rusia, Islandia, Norwegia, Swedia, Finlandia dan Amerika Serikat.


Kebanyakan Es
Benua paling selatan memiliki sekitar 90 persen es di dunia, yang berarti hampir tiga perempat dari air tawar bumi terhimpun di sana. Hal ini mengakibatkan beberapa puncak gunung es terapung sering dilanda kekeringan. Bahkan, Pangeran Mohammed Al Faisal dari Arab Saudi pernah berencana untuk menemukan 100 juta ton gunung es dari Antartika dan memindahkannya ke Semenanjung Arab.
Daerah Tidak Bertuan
Meskipun kita sering menyaksikan penancapan bendera kemenangan yang menjadi simbol penjelajah masa lalu di Kutub Selatan, tetap saja Kutub Selatan merupakan satu-satunya tempat di Bumi yang tidak dimiliki oleh siapa pun. Tidak memiliki sejarah penduduk asli.Berdasarkan Perjanjian Antartika, dinyatakan bahwa tanah dan sumber daya yang ada t digunakan untuk tujuan damai dan ilmiah. Hal ini sangat kontras dengan lebih dari 4 juta orang yang hidup dalam lingkaran Arktik di beberapa kota-kota kecil maupun kota-kota besar seperti Barrow, Alaska, Tromso, Norwegia, Muramansk dan Salekhaard di Rusia.
Emas Hitam
Menurut US Geological Survey, sebelah utara lingkaran Artik diperkirakan terdapat 1/4 cadangan minyak dari total cadangan minyak yang belum digali. Rusia telah mengambil langkah berani dengan mengklaim dan meletakkan petak besar wilayah Kutub Utara dengan harapan akan mengeksplorasi cadangan gas di Lomonosov Ridge. 1.200 mil di bawah air pegunungan tersebut diakui menyimpan sekitar 10 miliar ton sumber daya yang diinginkan . Bahkan AS juga turut terlibat dengan mengirimkan kapal pemecah es untuk memetakan wilayah Artik mereka yang masuk dalam wilayah Negara Bagian Alaska. Sementara itu diyakini bahwa beberapa endapan minyak bumi terdapat di Kutub Selatan (Antartika) seperti di bawah Laut Ross. Namun Perjanjian Antartika dapat menghentikan pengeboran minyak secara berlebihan.
Penguin dan Beruang Kutub
Beberapa kartu natal dan iklan coke dapat disalahkan atas salah persepsi tentang beruang kutub dan penguin tinggal di lingkungan yang sama dan dingin. Jika penguin tinggal di Antartika maka beruang kutub tinggal di Artik. Beruang kutub pernah melakukan perlintasan jalan beku yang sama dimana burung yang melenggang di lintasan tersebut menjadi mangsa yang mudah ditangkap bagi beruang raksasa. Tapi penguin tidak perlu khawatir mengenai daerah pemangsa. Mereka telah beradaptasi dengan menggunakan sayap mereka yang berfungsi sebagai pengayuh layaknya sirip untuk bergerak di laut
Alamat Santa Klaus
Setiap Natal, ribuan surat dikirimkan ke Santa Claus dan berhasil sampai di Kutub Utara (Alaska). Kota kecil dengan penduduk sekitar 1.778 orang tersebut mengiklankan kode pos mereka sebagai kode pos Santa Klaus. Semangat liburan dirasakan sepanjang tahun ditandai dengan permen berupa tongkat bergaris mengiringi lampu yang bergerak di sepanjang tempat-tempat pesta seperti St Nicholas Drive, Snowman Lane dan Kris kringle Drive.
Melawan Brrrr
Antartika begitu dingin sehingga salju tidak pernah mencair di banyak wilayah Antartika. Suhu rata-rata Antartika sekitar -56 derajat Fahrenheit (-49 derajat Celcius), merupakan iklim yang paling dingin di bumi. Sebaliknya Kutub Utara (Artik) pada musim dingin rata-rata suhunya mencapai -29 derajat Fahrenheit (-34 derajat Celcius), tapi akan lebih hangat di musim panas. Suhu terendah yang pernah tercatat di bumi adalah -128 derajat Fahrenheit (-89,6 derajat Celcius), tercatat pada tanggal 21 Juli 1983 di Stasiun Vostok yang terletak di dekat Geomagnetic Kutub Selatan.
Lubang Ozon
Sementara Antartika memiliki lubang ozon yang telah berkembang menjadi sekitar tiga kali ukuran daratan Amerika Serikat. Di Kutub Utara juga terlihat kehilangan ozon. Sebenarnya, lubang disini bukanlah lubang yang diartikan secara harfiah. Yang dimaksud “lubang” adalah sebuah wilayah yang kehilangan banyak ozon, sebuah bahan kimia yang membantu melindungi planet bumi dari radiasi matahari yang berbahaya. Kerugian ozon di belahan bumi Utara lebih rendah daripada di Selatan karena temperatur Kutub Utara lebih hangat sehingga membatasi pembentukan awan stratosfer yang dapat merusak ozon. Tapi suhu di stratosfer yang tinggi di atas Kutub Utara, telah berangsur-angsur mendingin selama dekade terakhir yang mengakibatkan meningkatnya kehilangan ozon
Retakan di Es
Artik sangat sensitif terhadap perubahan iklim. Suhu hangat selama musim panas menyebabkan 12-15 kaki tebal lapisan es mencair dan hancur berantakan. Tahun lalu, para peneliti melaporkan untuk pertama kalinya bahwa retakan di es telah mencapai semua jalan ke Kutub Utara.


Meleleh
Kutub Utara memiliki siklus mencair yang normal di mana sekitar setengah dari kantong es menghilang di musim panas dan membeku kembali seluas Amerika Serikat selama musim dingin. Namun sebuah studi menemukan fakta yang mengkhawatirkan bahwa 2 mil tebal lapisan es di Greenland mencair begitu cepat sehingga setengah dari itu bisa hilang pada akhir abad ini. Studi-studi lain telah menemukan bahwa seluruh Artik bisa bebas es selama musim panas dalam beberapa dekade. Akhir-akhir ini, sebuah penelitian menemukan bahwa Antartika juga kehilangan es maka jika semua es meleleh (tidak ada seorang pun mengharapkan hal ini terjadi dalam waktu dekat) akan menyebabkan permukaan air laut akan meningkat sekitar 200 kaki.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Fakta menraik tentang duit syiling Malaysia siri ke- 3 *

Kepada yang rajin tengok berita pasti tahu tentang kewujudan duit syiling baru Malaysia siri ketiga. Bermula pada tahun hadapan, 2012 Malaysia akan mula mengeluarkan duit syiling Malaysia siri ketiga bagi menggantikan duit syiling yang sebelum ini. Kenapa perlu tukar? Kerana bertujuan untuk menggantikan duit syiling yang telah digunakan hampir 20 tahun sekarang ini. Wang syiling baru ini lebih kecil, ringan dan mesra pengguna serta mempunyai ciri-ciri selamat dan sidatangkan dalam 50sen, 20sen, 10sen dan 5sen. Berikut adalah beberapa fakta menarik dan informasi tentang duit syiling yang baru ini.
Duit Syiling Malaysia Siri Ketiga
Duit Syiling Malaysia Siri Ketiga

Spesifikasi Teknikal

Nilai Muka 50 sen 20 sen 10 sen 5 sen
Logam Nikel Loyang Bersalut Kuprum Nikel Loyang Keluli Tahan Karat Keluli Tahan Karat
Garis pusat (mm) 22.65 20.60 18.80 17.78
Berat (gram) 5.66 4.18 2.98 1.72

Ciri-ciri Am

Bahagian hadapan setiap denominasi memaparkan motif berbeza, 14 titik untuk melambangkan 13 negeri dan Wilayah Persekutuan dan (kecuali duit syiling 50 sen) lima garis mendatar bagi menggambarkan prinsip-prinsip Rukun Negara.
Bahagian belakang duit syiling pula memaparkan motif Bunga Raya atau Rosa-sinensis, iaitu bunga kebangsaan Malaysia, tahun penempaan, nilai muka duit syiling dan perkataan ‘BANK NEGARA MALAYSIA’. (sumber dari Bank Negara Malaysia)
Siri duit syiling yang bertemakan Keunikan Malaysia ini memaparkan motif-motif seni kraftangan tradisional dan keindahan flora dan fauna negara. Duit syiling ini menyerlahkan identiti kebangsaan Malaysia yang kaya dan pelbagai dengan begitu indah sekali. Berikut adalah sedikit penerangan tentang duit-duit syling berkenaan.

50sen_baru 50 sen – Sulur Kacang

Motif sulur kacang pada duit syiling 50 sen amat terkenal kerana sering digunakan oleh para pengukir dalam seni ukiran kayu dan perak mereka. Kelembutan lingkaran dan juntaian pokok kacang tergambar dalam ukiran pada barang kemas, peti, dan juga pada bahagian-bahagian rumah kayu tradisional seperti muka pintu, bingkai tingkap serta panel kayu pada dinding rumah. Garisan halus pada latar belakang motif merupakan sebahagian daripada ciri keselamatan. Sila rujuk laman web Bank Negara Malaysia untuk ciri-ciri keselamatan.

20sen_baru20 sen – Bunga Melur

Bunga melur mendapat tempat yang istimewa dalam kebudayaan tiga kaum utama di Malaysia. Keharuman bunga ini menjadikannya sebagai satu elemen penting dalam majlis tradisional seperti majlis perkahwinan dan acara keagamaan. Motif bunga melur juga sering terdapat pada hasil kesenian dan pertukangan tangan tradisional seperti sulaman dan ukiran perak. Pada duit syiling 20 sen baharu ini, bunga melur dipaparkan dengan berlatarkan motif kain destar siga.

10sen baru10 sen – Motif Orang Asli

Orang Asli di Malaysia cukup terkenal dengan kemahiran seni anyaman daun-daun dan tumbuhan setempat untuk dijadikan perhiasan seperti hiasan kepala, selempang dan skirt yang dipakai di upacara dan majlis tradisional. Setiap kaum memiliki corak anyaman tersendiri yang lazimnya diilhamkan daripada sistem kepercayaan dan persekitaran mereka. Duit syiling 10 sen baharu mengabadikan seni warisan ini dalam bentuk corak anyaman unik suku kaum Mah Meri di Semenanjung Malaysia.

syling 5sen baru5 sen – Destar Siga

Kain destar siga merupakan sejenis tenunan kain asli suku kaum Kadazan Dusun di Sabah. Ia biasanya dijadikan sebagai hiasan kepala dalam majlis tradisi mereka. Kain hiasan kepala ini ditenun terutamanya dengan benang hitam dan diserikan dengan benang pelbagai warna bercorak geometri serta motif yang diilhamkan daripada flora dan fauna. Dengan berlatarkan motif sulur kacang, destar siga menjadi corak utama pada duit syiling 5 sen baharu.
Sempena pengeluaran wang syiling siri baru ini, Bank Negara Malaysia akan mengeluarkan syiling peringatan yang dijual bermula pada 26 Julai 2011 di tempat-tempat yang terpilih. Untuk keterangan lanjut tentang wang syiling baru ini sila rujuk sumber kami. Berikut adalah video pelancaran duit syiling Malaysia siri ketiga.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* AhLah WasaHlan ya Ramadhan! (اهلا وسهلا يا رمضان كريم. :) *

Sempena menyambut kedatangan bulan yang mulia ini...jiey ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramdhan al-Mubarak kepada umat Islam di dunia ini...marilah kita sama2 mningkatkn amal ibadat kita di bulan yg t'amat mulia ini...sesungguhnya Allah akan menerima setiap amal ibadat yg kita lakukan..insyaAllah..:(*_*)


Di sini jugak...jiey nk share beberapa hadis yang jiey dpt n kalau korg nk bce..korg bcelah..jiey hanya share ilmu yg jiey dpt...insyaAllah kita sama2 dpat mnambhkn ilmu pngtahuan ttg Islam iaitu agama yg t'amat mulia dan diredhai Allah..:DD

:: Jika tiba bulan Ramadhan, maka dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup pintu-pintu neraka dan dibelenggu semua syaitan (HR. Bukhari dan Muslim).
*..di sini jiey nk share info yg jiey tahu..b'doalah di bulan Ramadhan al-Mubarak ini..nescaya doa2 kwn2 sekalian akn dimakbulkn oleh Allah..insyaAllah..!<waAllahua​'lam>:DD
:: Barangsiapa yang berpuasa pada bulan Ramadhan karena iman dan mengharap pahala (ridha Allah), maka diampuni dosa-dosanya yang terdahulu (HR. Bukhari).
:: Allah menjadikan lelaki sebagai pemelihara wanita ketika mereka sihat dan menjadikan pula wanita sebagai penjaga lelaki ketika mereka jatuh sakit. Wahai lelaki, wahai datuk, wahai bapa, wahai abang, wahai adik peliharalah kaum wanita sebaik-baiknya kerana mereka itu amanah Allah !!!
:: إن الله لا يغفر أن شرك به و يغفر ما دون ذالك لمن يشاء ومن يشرك بالله فقد افتر إثما عظيما
Ertinya : "Sesungguhnya ALlah tidak akan mengampuni dosa berbuat syirik tetapi mengampuni dosa selain yang demikian. Barangsiapa yang berbuat syirik terhadap ALlah, maka sesungguhnya dia telah melakukan dosa yang besar

::  Rasulullah S.A.W bersabda : " Wajah yg dibasahi air mata krn takut pada Allah walaupun sedikit akan diselamatkan dari api neraka"

* i2 jerr yg stakat nyh mampu jiey kongsi kt korg..insyaAllah..if jiey dpt ap2 lg info ttg Islam..jiey akn share..A.S.A.P kt korg kayh...insyaAllah..!<waAllahua'lam> 

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* aurat oh aurat..! *

Assalamualaikum kepada smue pmbaca blog jiey nyh yer..!
hary nyh jiey search internet sbb esok jiey akn pegi Perak..so release tensen la ktekn..hehe(^_^)
then, jiey t'bacelah stu artikel nyh pasal aurat..smpena bulan Ramdhan yg bkal kita tempuh x lme lg..insyaAllah..jiey nk share lah info nyh...tp info nyh jiey copy dr kwn2 jiey jgak..so mgkin korg x jmpe..n kalau korg jmpe pn xper..juz bce buat peringatan lg skali.n jiey x tjukn artikel nyh pd spe2 pn sbb smue org x perfect..n jiey sndiri pn byk buat kesilapan..so sme2 la kita renung2kn dan hyati artikel nyh..insyaAllah..=>>

13 ALASAN TIPIKAL WANITA YANG TIDAK MENUTUP AURAT
Pernah nasihat atau tegur kawan-kawan anda yang tidak menutup aurat? Jom kita tengok apakah alasan yang selalu digunakan wanita yang enggan menutup aurat apabila ditegur kesalahan mereka itu. Dan apa jawapan yang mungkin sesuai untuk mereka.
1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.
2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."
3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat nak mampos.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang.
4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?
5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?
6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami.
-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.
7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga?
8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.
-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.
9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya.
10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis)
-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?
11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti.
12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku.
13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.
-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas? Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”
*so..hrap korg smue dpt info yg b'gune even x byk n jiey mintak maaf byk2 kalau ade buat ksilapan ker ap ker en samada dalam keadaan sedar ataupun x..sma2 lah kita muhasabah diri kita msing2..sesungguhnya Allah i2 Maha Pengampun lagi Maha mengasihani..insyaAllah.. di sini jiey mngambil kesemptn ntuk mngucpkn..=>>>>
(⁀‵⁀) ✫ ✫ ✫.
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ .ღ 。
/▌*˛˚ღ •˚ SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK ˚ ✰* ★
/ \ ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ 。✰˚* ˚ ★ღ ˚ 。✰ •* ˚♥

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Lelaki 39 isteri *

RAMAI... keluarga besar Ziona Chana mempunyai 181 ahli.
RAMAI... keluarga besar Ziona Chana mempunyai 181 ahli.
ZIONA Chana adalah ketua kepada keluarga terbesar di dunia —dan dia berasa hidupnya 'sangat diberkati' kerana mempunyai 39 isteri.
Chana turut mempunyai 94 anak, 14 menantudan 33 cucu. Mereka semua tinggal di kediaman empat tingkatyang mempunyai 100 bilik, dibina di tengah-tengah kawasan berbukit Desa Baktwang di wilayah Mizoram di India. Semua isterinya tidur di beberapa bilik tidur besar.

Chana, 66, memberitahu akhbar The Sun: "Hari ini saya rasa seperti hamba istimewa tuhan. Dia mengurniakan saya begitu ramai insan untuk saya lindungi.

"Saya menganggap diri ini sungguh bertuah kerana menjadi suami kepada 39 wanitadan pemimpin keluarga paling besar di dunia." Keluarga itu diuruskan dengan penuh disiplindan isteri tertua, Zathiangi ditugaskan memberi arahan kepada madunya supaya melakukan tugas harian seperti membasuh, memasakdan mengemas rumah.

Zathiangi, 69, bertanggungjawab membahagi-bahagikan tugas harian di rumah kepada isteri Chanayang lain, anak perempuandan menantunya.

Setiap hari ada longgokan baju setinggi gunung menanti untuk dibasuh —dan semuanya perlu dibasuh dengan tangan.

Penyediaan makan malam pula memerlukan 30 ekor ayam, 66 kilogram kentangdan 110 kilogram beras untuk dimasak.

Selain menjadi ketua keluarga, Chana adalah pemimpin kepada fahamanyang membenarkan penganutnya berkahwin dengan seberapa ramai isteriyang diinginkan.Chanayang dipanggil 'Ka pa' atau bapa oleh keluarganya mengahwini Zathiangi ketika dia berusia 17 tahun.

Dia adalah pewaris pemimpin kepada fahaman Chanayang percaya satu masa kelak mereka akan memerintah dunia bersama Jesus Christ.

Fahamanyang mendapat nama daripada datuk Chana iaitu Challian Chana itu membenarkan pengikut lelakinya berkahwin dengan seberapa ramai wanitayang mereka ingini.

Namun, ketika zaman kecilnya, Chana percaya dia tidak akan berkahwin sambil berkata: "Bapa saya mempunyai tujuh isteridan tanggungjawab menjaga ketujuh-tujuh isteri adalah cabaranyang berat buat bapa.

"Apabila melihat dia dikelilingi wanita setiap masa, keadaan itu mematahkan hasrat saya untuk berkahwin. Namun, kehendak saya tidak sama dengan kehendak tuhan." Kini Chana membahagi-bahagikan masanya bersama semua 39 isterinya — dia berkahwin dengan isteri terbarunya tahun lalu.

Dia juga mengahwini 10 wanita dalam setahun ketika berada di puncak kegemilangandan tidur di katil besar, manakala semua isterinya perlu berkongsi di dalam satu bilik tidur seperti bilik asrama.

Dia membiarkan isteri barunya tidur berhampiran bilik tidurnya, sementara isteri lain tidur agak berjauhan. Namun, mereka bergilir-gilir meluangkan masa bersama Chana di bilik tidurnya.

Rinkmini, 35, seorang daripada isteri Chana berkata: "Kami selalu berada dekat dengannya kerana dia orang paling penting di rumah ini. Dia juga lelaki paling kacak di desa ini." Dia berkata, Chana melihatnya berjalan pada satu pagi di desa itu kira-kira 18 tahun lalu sebelum menulis surat menyatakan hasrat untuk mengahwininya.

Seorang lagi isteri, Huntharnghanki berkata, hubungan antara semua ahli keluarga itu sangat baik. Sistemyang diamalkan dalam keluarga itu berdasarkan kepada kasih sayang dan saling menghormati antara satu sama lain.

Chanayang mempunyai 4,000 pengikut berkata, dia tidak akan berhenti daripada mencari isteri baru untuk dikahwini.

"Bagi meluaskan fahaman kepercayaan Chana, saya rela ke Amerika Syarikat sekalipun untuk berkahwin," katanya.

Anak lelaki sulong Chana, Parliana, 50, berkata bapanya berkahwin dengan ramai wanita supaya dapat menjaga mereka.

Dia menegaskan: "Kebanyakan wanitayang dikahwini bapa saya adalah penduduk miskindan yatim piatu di desa ini. Dengan mengahwini mereka, dia menjadi contoh terbaik dalam sejarah kehidupan manusia.

"Dia bukan saja ketua keluarga ini tetapi juga pemimpin kepada 4,000 pengikut fahaman Chana. Datuk saya pindah ke desa inidan membangunkan masyarakatnya. Sejak itu, bapa saya meneruskan amanat datukdan memikul tanggungjawab sebagai pemimpin di sini.

"Tugas mendidik adik saya sungguh berat, tetapi kami semua gembiradan mempunyai kehidupan baik. Dengan menyokong tugas bapa, saya rasa dekat dengan tuhan." Parliana turut mengikuti jejak langkah bapanya walaupun dia perlu belajar lebih banyak perkara untuk menjadi pemimpin Chana.

Buat masa ini, dia mempunyai dua isteridan 13 anak.

* kt sini jiey nk conclude dr info yg jiey dpt nyh...mmg la beliau dikurniakan ramai isteri..xperlah sbb dy bkn muslim..bg yg muslim plak..jgn la wt cm2 ek..mngikut hkum jiey x brani nk bhaskn di sini..tp korg smue msti tahu yg limit bg lelaki untuk b'kahwin hanyalah 4 org mengikut sunnah Rasullullah S.A.W..waAllahua'lam..:DD

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* lady gaga...??? *

Jiey ingin berkongsi sedikit info tentang Lady Gaga yang tidak patut diikuti oleh kita yang bergelar muslim/muslimah.

  • Lady Gaga menggelarkan dirinya sebagai manusia yang paling open sekali. Hal ini dapat dilihat menerusi video clip Bad Romance dimana dia meletakkan dirinya sebagai simbol anti-seks. Anti-seks menurut kepada penerimaan seksualiti tanpa batasan. 
  • Dia juga sebenarnya seorang lesbian. Masa dulu, terbongkar kisah pop star ini melakukan aksi lesbian bersama seorang gadis berkulit hitam yang berlayar bersama-samanya dalam sebuah kapal persiaran semasa sedang bercuti.
Lesbian
  • Video clip Alejandro mempunyai propaganda tersirat dimana video clip itu dikatakan membawa perlambangan ritual penyembahan syaitan. Lady Gaga dikatakan duta atau boneka kepada rangkaian kuasa gerakan illuminate. Jika anda tidak tahu apa itu kuasa gerakan illuminate, sila search pada google di sidebar blog ini. Ia lebih kepada gerakan freemason yang sebenarnya telah bertapak dalam negara kita. Jika anda search maps google Mid Valley, akan kelihatan suatu bentuk mata (all seing eye) yang merupakan simbol gerakan freemason ini. 
Mata Dajjal !

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* kucing ker tikus neh..???..*



Ini breed pelik gaks...

Breed name : Kinkalows

hasil kacukan kucing jenis Munchkin yg berkaki pendek
dengan kucing jenis American Curls yang telinga terkelepet ke belakang.
kesian lak nengok kitten nih....mcm anak tikus lak

Gambar ni jiey dapat dari website KleineKatz Cattery, Tennessee, USA

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Kreatif - CPU Dalam Botol *










  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* kad poker pengganti pisau *

Bai Dengchun, 23 tahun, berasal dari Wilayah Shandong di utara China , berkebolehan melempar kad dengan kekuatan dan ketepatan yang luar biasa di mana dia boleh memotong  timun atau meletupkan belon yang berada  sejauh 16 meter. Dia juga boleh memecahkan telur dan membuat ketukan pada hujung rokok yang menyala dari mulut perokok.


Orang tua Bai menghormati  haknya untuk menjadikan ia sebagai hobi walaupun menganggap ia hanya membuang masa. Mereka mengubah fikiran ketika menonton persembahan Bai dalam rancangan televisyen popular, China's Got Talent. Di bawah ini merupakan klip video persembahan Bai dalam rancangan tersebut.


Bai telah berlatih kung fu sejak kecil lagi, dan ironinya dia merupakan pemain poker yang malang.

"Ketika saya masih kecil saya suka bermain poker tapi selalu kalah ... Kad seperti anak panah kepada saya. Saya boleh mencapai sasaran apa pun dalam lingkungan lima meter (sekitar 10 kaki) radius, "kata Bai.


Dia mempraktikkan seni melemparkan kad sebagai senjata setiap hari selama tiga tahun.

*..uiish lame tuh kn..btw..berbaloi la training 3 taun...:p
=> btw,selamat mncube yer kwn2..:DD

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* sup janin!!!!!! *

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* korg ader jari cmnyh????hahaaha *

biler ak kebosnn n x taw nk wtper an..kerje ak ap agy..either maen gme or explore internet...so ak try la cr mnde2 yg mngrut sket jerk..hehehe..ak tkan la jri yg t'besar di dunia..FYI..ak t'jmpe la gmbr nyh..mak aih..ganaih bonar aa dy punyer jari..besaq gilaq nah...mak aih...tp konklusion yg ak nk ckap kt cnyh ialah kita perlu m'hargai kurniaan Tuhan n keagungan-Nya...dia mampu mncipta jari sbsar ini...subhanAllah...sgguh besar kuasaNya...renung2kanlah yerk..hehehe:p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* kucing comel!!! *

heeeeee........i love cat damn much..huahuahua...bkn per..kucing tuh comel...lgpn x slhkn kalau kiter ske kucing...Rasulullah pn sker..huhu...bkn per..ak x phm knaper ramai org yg x ske kucing n mnyamph ngan kucing..melaenkn kucing tuh kucing liar..mmg aa..nyh kucing yg comel pn dyorg nk dera n pkul...kesian lorh...:XD


comel kn kucing kt ats nyh...hehehe..eiiy...gramnyer akuh...cute lar...hmm..b'balik kpada topik yg td..knaper lar manusia2 nyh ske sgt menendg c kucing yg comel sprti gmbr di ats nyh..xleyh ker korg nyh buat baek2 sket ngan kucing...ckap kucing nyh gli la ap la...x baek aa..adoiyai...kucing pn makhluk Tuhan per..bkn korg jerk..ap da...then cbe tgok gmbr di bwh nyh plak======>>>>>
korg agk2 aa...ap motif yg ak nk gtaw ttg gmbr di ats????huhuhu...actually kt sini ak nk gtaw yg pershbtn i2 pntg lam kehidupn...tp msty korg plik an..knape tetibe keluar sal pershbtn an...sbnrnyer..ak nk gtaw..korg jgnlah mghina kucing n jdilah kwn dyorg...6t msty org ingt korg giler an sbb kwn ngan haiwan...argh...tade mknenyer..juz jgn dera dy da aa..ak pling pntg aa klau org dera kcing...jd mnyamph kot..ish...so...friendship with anything and don't be so choosy kayh???!!!hee~~~:p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* kerana dia...ak rela *

hmm...agk2 korg la...ap bnder yg ak merepk nyh ek..huhu...bkan per...di sini ak nk share something la ngan korg...huhu...x kish la ap korg nk ckap..nyh blog ak then ak berhak nk tlis per jerk lam blog nyh kayh..hehehe..hmm..
ap yg dimksudkn dgn tjuk di atas???==>>>"kerana dia..ak rela.."..kerana dia..ak rela slagi x b'tntgn dgn syariah Islam...ak rela mndgr kata2nyer..erm..BF ak yg pling ak syg...ak rela dgr kte2nyer..even ak t'pkse mninggalkn smue hobi2 ak di wktu lapang kerana itulah cre ak tnjukkan kasih sygku kpadanya...

1)guitar==>>>


even guitar kat ats nyh bknlah kepunyaan ak but it's belong to synyster gates..hehe...ak juz imaging yg ak penah maen gitar...tp maybe dy x ske pompuan maen gitar...ak stop playing it n smpai skunk ak x maen gitar sbb ak msih igt kte2 dy yg dy nk ak jd btol2 pompuan...hmm...xper..ak rela...

2)futsal===>>>
dlu...ak ske maen futsal..tp pernah dy ckap kt ak.."awk jgnlah maen futsal"...even ak b'degil...ak still akn dgr ckap dy...kdg2 tuh biler tgok org maen futsal..rse gatal kaki ini ntuk mnendang bola itu..tp biler ingt2 kmbali..drpada ak buat dy naek bengang..baek ak dgr jerk ckap dy...so...ak t'pkse thn untuk tidak mnendang bola i2 even hty ak membara ntuk mnendangnyer..ushh..bez tuh...hehe...then ak pernah gak ckap kt dy..."awk..sy nk maen futsal bleyh x???"..ak ykin dn psti forsure jwpnnyer x an...tp ak taw dy sngaja ckap.."pergi aa nak maen sgt.."..tp ak x pergi maen pn even ak ghairah t'amat sgt ntuk b'mainnyer...hmm..mgkin ad sbb dy x bg ak maen n maybe ader kbaikknnyer kot...sbb tuh ak dgr jerk ap yg dy gtaw ak...dlu dy x ske ak kuar lpak2 ngan member2 ak..bkn sbb per...mgkin dy xnk ak t'jbak dlam smua gejala sosial tuh kot...tp knape skunk br ak sdar...ap yg dy gtaw ak smuanye b'makne lam hdup ak..n mgkin sbb pompuan elok duk kt umah jerk...n jgn la slalu kuar rmah..mgkin dy tkot ap2 jd kt ak kot..hmm..ntahlah..sbb tuh ak syg sgt kt dy...byk dy buat n gtaw ak tanpa dy sdar yg skaligus dy tlah ubh hdup ak...mse awl2 ak msuk mtriks dlu an...ak sjer jerk nk uji dy...ak tnyer dy..."abg..bleyh x syg nk ltak gmbr freehair syg kt lam fb??"...lpas tuh dy xnk ak ltak gmbr ak lam fb...lalu dy jwb"nk buat per ltak gmbr syg freehair lam fb???syg kn pndai edit gmbr...syg ltak la gmbr dyorg jerk(my fren) yg freehair..gmbr syg..syg buang aa"..ak taw..i2 b'makna dy xnk ak ddhkn aurat ak..dy sngaja bg signal mcm tuh...kalau lelaki laen yg sngaja nk mnggatal...mungkin dy akn suh jerk ak ltak gmbr freehair ak lam fb or mne2 cwngan yg swktu dgnnyer..hehehe:p...n ak taw...haidar sygkn ak...sbb tuh dy ckap mcm 2 kt aku...mgkin bg certain2 lelaki..bg dyorg xper kot...tp bg haidar...dy xnk awek dy t'cemar dgn bnde2 mcm tuh...sbb tuh ak ckap yg dy nyh laen orgnyer...haidar x mcm lelaki laen yg pernah ak knal...yg sngaja nk mggatal...ak bleyh bezekn yg mne lelaki yg btol2 sygkn ak ataupun sngaja nk p'maenkn ak...sbb tuh ak x ske lyn lelaki laen slaen haidar...for me..either he is handsome or not di mte org laen...di mte ak..dy ialah seorg yg perfect...n the best dgn akhlaknyer n agamanyer serta pelajarannya...alhamdulillah...n FYI...i love him forever...hope our relationship will ending by marriage...please pray for us..insyaAllah...:p 
* aku redho dgan ap yg b'laku t'hdap hbungan kami...even ak t'kilan bile dy gntungkn hbungan kami tnpa sbb even ak setia dgan dy bgai nk mati...till now ak sush nk lpekn dy...!but ak akn salute kt lelaki(spe2 j lah)..yg mampu buat ak lpekn dy..konfem ak akn stia dgnnya till i'm death if kami ada jodoh...insyaAllah,..!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* aiyooo...hty2 noh.. *

ASSALAMUALAIKUMWARAHMATULLAHIWABARAKATUH.. kepada smue org yg sudi bce blog ak nyh...yg dihormati...de follower2 of this blog n the visitor sekalian...hehe:p..
kali ini ak nk kongsi stu cerita kat hangpa smua...hang dgaq noh...hehe:p
sempena maal hijrah ini...ak n the muslimin n muslimah of kolej matrikulasi selangor a.k.a pelajar Islam kms telah diwajibkn ntuk trun ke surau ntuk mndgr ceramah drpd seorang ustaz yg asl dr banting inyh jugak..hehehe:p...
hang tau x ap yg cek nk merepek nyh sbnqnya???sbnqnya...mse ak duk leka dgr ustaz nyh bg ceramah...tiba2===>>>...TENENENENG...

ehem2...ap kebnder yg ak upload nyh...huhuhu...kalau korg nk taw...yg sbnrnyer..mse tuh...kt slideshow ustaz neh...kluaq lah jnama yg ak upload kt ats tuh iaitu (LEVI'S)...korg nk taw ap motif yg ak cbe smpaikn disini???actually...ustaz tuh ckap...levi's sbnrnyer b'mksd ketuhanan Jesus...lebih kurg cm2 aa..waAllahua'lam...ak pn dgr cm2 la..kalau ustz tuh tpu mknenyer ak tpulah tuh..hehehe:p...tp xkn lorh ustaz nk smpaikn dkwah mcm tuh jerk an...erm...b'balik kpd topik yg asl..levi b'mksd Tuhan jesus n ('s) itu b'mksd kpunyaan...hangpa taw2 jelah an..hangpa smua an org2 pndai..huhuhu:p

THEREFORE:-

conclusion yg dpt ak buat dr ap bnder yg ak merepek kt atas tuh ialah...kpada smua yg ad brg2 b'jenama di atas tuh...ak bleyh ckap cmnyh jerk kayh==>>(hang ada akai...hang pikiaq noh...jgn mnyesai di kmudian hry...xdak spo yg nk nolong eyh)..:p
ak xnk ckap byk....tp korg fikir2knlah yerk...mrilah kite sme2 renungkn...wassalam..:p(@_@)==>>(^_^)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

* Arnab Vs Hamster *

yuhuu...kali nyh ak nk tnyer korg...antara arnab ngan hamster..mne lg comey????hehehehe:p

Vs

hehehe...jwpnnyer aderlah===>>>RABBIT!!
knaper ak pilih rabbit????hbis tuh mmg ak sker rabbit...sbb tuh ak ckap rabbit lg comey..hehehe:p
actually an...due-due makhluk Allah nyh...smuenyer comel....ak ske hamster n rabbit...dlu mse kcik2...ak ader hamster...tp skali da mati....isk..isk..isk...sdeyh lorh:XD...hehehehe...hamster tuh comel...dy maen kt roda dy pusing2...so kiut..hehehe:p
n now...ak mnat rabbit...bkn per...sbb rabbit comel sgt2...eiyy...gramnyer akuhh!!!hehehe...even ak pn skekn kucing..tp ak prefer rabbit is de best...tp malangnyer....pd suatu hary...ak b'tanyekn stu soklan yg x beraper nk cepu emas...agknyer gangsa kot..hehehe kt mak ak...:)

akuh:mak...nor nk bele arnab bleyh x????

korg taw x ap jwpn mk ak???pergh...mmg t'haru seumur hdupku...:XD

mak:aish...hang nyh...6t hang pi blajaq sapa yg nk jaga arnb tuh???mk????ishh...
x nk aa...xder mse mk nk jger....

then...ak pn...dgn berasa pilu dn sdeyh + hiba lg...redha dgn seadanyer...huhu:p
xperlah..mgkin btoi ckap mk ak...lgpn ak xnk nyushkn mk ak...ksian mk ak...so...xperlah...it's okeyh...member2 ak pn ader gak yg bela rabbit..so kalau ak teringin nk maen rabbit..ak pn pi lah umah depa...hehhee:p

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS